Wel sportkousen hebben ook een beperkte levensduur en gaan van tijd tot tijd ook stuk.
Ik besloot zoals zovelen mij al voordeden ook hier iets van te maken ipv de kapotte koud weg te gooien.
Ik stel u voor, mies muis.
zaterdag 30 maart 2013
maandag 18 maart 2013
Monster
Senne groeit zo snel dat hij nieuwe kleren nodig heeft maar geen gekochte exemplaren, neen eigen gemaakte dingen, vooral tshirts.
Straks waag ik mij aan een broek voor senne.
Straks waag ik mij aan een broek voor senne.
donderdag 14 maart 2013
Retro kleedje
Ik wou eens een retro kleedje maken voor mijn dochter en had een patroon voor een A lijntje. Dit heb ik dan aangepast tot dit resultaat.
Maar 'the making of' ging niet van een leien dakje...
Een kleedje met voering is net hetzelfde te maken als een keerbaar vestje. Maar ik was vergeten hoe en daarenboven vergeten de armsgaten dicht te naaien. Ik mocht dus de hele resem terug los maken.
Daarna netjes de randen overlocken maar dat vreet garen , gevolg garen op...
Zo heb ik ongeveer 3 bobijntjes garen verbruikt.
Maar het resultaat mag er zijn , denk ik er toch van.
Maar 'the making of' ging niet van een leien dakje...
Een kleedje met voering is net hetzelfde te maken als een keerbaar vestje. Maar ik was vergeten hoe en daarenboven vergeten de armsgaten dicht te naaien. Ik mocht dus de hele resem terug los maken.
Daarna netjes de randen overlocken maar dat vreet garen , gevolg garen op...
Zo heb ik ongeveer 3 bobijntjes garen verbruikt.
Maar het resultaat mag er zijn , denk ik er toch van.
vrijdag 8 maart 2013
Bijna af
Ik probeer meer en meer met patronen te jongleren, niet alleen het papier maar wel de assemblage van kleedjes.
Zo wil ik voor lotte een kleedje maken met voorplooi in het midden. Tot hier was ik mee. Het starten met naaien had een aantal valse starten. Zo naaide ik de verkeerde kanten aan elkaar, dan dacht ik dat ik voor en achter verwisseld had, en alsof dit nog niet genoeg was vergat ik de armsgatendicht te naaien. Met andere woorden ik voelde me zo dom... Dan maar op zoek naar oplossingen. Ik vond er wel maar geeneen kon ik of verstond ik. Een andere oplossing was mouwen aanzettten, probleem opgelost. Dacht ik , mouwen naaien doe je niet tussen soep en patatten...
Een laatste optie was de zomen terug te openen en armsgaten jist dicht te naaien.
De laatste optie is het geworden...
Het resultaat laat ik snel zien.
Een snorrige nacht gewenst
Zo wil ik voor lotte een kleedje maken met voorplooi in het midden. Tot hier was ik mee. Het starten met naaien had een aantal valse starten. Zo naaide ik de verkeerde kanten aan elkaar, dan dacht ik dat ik voor en achter verwisseld had, en alsof dit nog niet genoeg was vergat ik de armsgatendicht te naaien. Met andere woorden ik voelde me zo dom... Dan maar op zoek naar oplossingen. Ik vond er wel maar geeneen kon ik of verstond ik. Een andere oplossing was mouwen aanzettten, probleem opgelost. Dacht ik , mouwen naaien doe je niet tussen soep en patatten...
Een laatste optie was de zomen terug te openen en armsgaten jist dicht te naaien.
De laatste optie is het geworden...
Het resultaat laat ik snel zien.
Een snorrige nacht gewenst
woensdag 6 maart 2013
Hello blogwereld :-)
Hellookes
Nu kan je denken, nog een mama die vanalles maakt en naait, maar ook vloekt op de dingen die mislukken.
Maar op de dingen die lukken ben ik trots, mijn dochter en zoon dragen het graag. Hoewel mijn zoon van 1 jaar nog niet veel te kiezen heeft.
In ieder geval meer binnenkort, slaapwel iedereen.
Nu kan je denken, nog een mama die vanalles maakt en naait, maar ook vloekt op de dingen die mislukken.
Maar op de dingen die lukken ben ik trots, mijn dochter en zoon dragen het graag. Hoewel mijn zoon van 1 jaar nog niet veel te kiezen heeft.
In ieder geval meer binnenkort, slaapwel iedereen.
Abonneren op:
Posts (Atom)



